donderdag 30 januari 2014

Meet my la(te)st sale purchases!

Let me tell you about my latest (and last!) sale purchases this winter. I have to say that I've been a really good girl this time. Remember my good resolutions? Well, to my own surprise, I'm doing a really good job… Since I started taking sewing classes a couple of months ago (of which I will tell you a lot more in the future), my vision on clothes has really changed. I've become a lot more critical about prices and fabrics. The last couple of weeks, I often caught myself in shops checking the quality of the fabric, looking at the price and thinking "Too much money for a low quality garment… That I can do myself in a much better fabric and 100% according to my own taste". In the meanwhile I'm also reading the book about which I've told you, Overdressed, which is really an eye opener. Anyhow, this time, I didn't feel like shopping and spending hours in shops as I usually do.

This weekend, I will tell you about ALL the things I've bought during this sales period (mainly tops this time, because I know how to sew my own dresses now), but let me start with the two last things that I've purchased. A while ago, I visited an enormous shop in Bruges, called Deleye. I went there to look for a cute sweater from Edith & Ella that I spotted (more about this later!). Walking through the shop, my eye was caught by a sweet dress that was all me (think Retro, Lace and Collar). I looked at the label and discovered an italian brand I didn't know yet: Fracomina. The dress turned out to be a little bit short for my long legs, but my curiosity was sparked, so I decided to check out the brand on the internet. And I immediately fell in love with two tops: a simple black t-shirt with gold sequin collar and sleeves and a fine knitted, long-sleeved flowered top. Because I didn't urgently need them (Huh? Is this still me?) and I thought they were quite expensive at their original price, I decided to wait for the sale… (This kind of patience is new, too!).

Last week, I suddenly saw that my tops were on the site at only half of the price, so I ordered them, promising myself that this would be the last items I would buy this winter. I ordered them on Wednesday, my package arrived almost a week later, on Tuesday.



Always a magical moment: the arrival of a package…


Meet my new cute girlie glamour top...
Top: Fracomina

… and the flowered one. I just love the warm colours!
Top: Fracomina

I must say that I like them even better than on the site. So no need to feel guilty this time. Do you like them too?

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Laat ik het hebben over mijn meest recente (én laatste) aanwinsten deze winter. Ik moet zeggen dat ik deze keer eigenlijk heel erg flink ben geweest. Herinneren jullie zich mijn goeie voornemens nog? Wel, tot mijn eigen grote verbazing breng ik het er eigenlijk vrij goed vanaf… Sinds ik begonnen ben met naailessen een paar maanden geleden (daarover later meer, véél meer) is mijn kijk op kleren helemaal veranderd. Ik ben veel kritischer geworden tegenover materialen en prijzen. De afgelopen weken heb ik mezelf er vaak op betrapt dat ik in kledingwinkels onmiddellijk de gebruikte materialen bekeek, ze afwoog tegen de prijs en dacht "Te veel geld voor een kledingstuk van minderwaardige kwaliteit. Zoiets maak ik zélf, in een betere stof en in een versie die 100% aan mijn eigen smaak voldoet". Intussen ben ik ook het boek aan het lezen waar ik jullie eerder over vertelde, Overdressed, en ik moet zeggen: het doet je ogen toch wel opengaan. Hoe dan ook, deze keer had ik gewoon veel minder zin om te shoppen en urenlang in winkels rond te hangen dan normaal.

Dit weekend toon ik jullie ALLES wat ik gekocht heb tijdens deze koopjesperiode (vooral topjes deze keer, omdat ik nu gewoon mijn eigen jurkjes kan naaien), maar laat ik alvast beginnen met mijn twee laatste aanwinsten. Een tijdje geleden liep ik binnen in een gigantische winkel in Brugge, Deleye. Ik wou er een heel schattige sweater van Edith & Ella gaan bekijken die ik gespot had (daarover later meer!). Toen ik door de winkel liep, viel mijn oog op een jurkje dat helemaal mijn stijl was (think Retro, Kant en een Kraagje). Het bleek van een Italiaans merk te zijn dat ik nog niet kende: Fracomina
De jurk bleek iets te kort te zijn voor mijn lange benen, maar mijn interesse was gewekt en ik ging op zoek naar de website van dit label. En daar werd ik dus halsoverkop verliefd op twee truitjes: een simpel zwart t-shirt mét gouden pailletten op het kraagje en de mouwtjes, en een gebloemd truitje met lange mouwen. Aangezien ik deze stukken niet dringend nodig had (Huh? Ben ik dat?) en ik de originele prijs nogal hoog vond, besloot ik te wachten tot de koopjes (dit soort geduld is ook nieuw…)

Vorige week zag ik tot mijn grote vreugde dat mijn truitjes op de site aan - 50% stonden, dus bestelde ik ze, mijzelf daarbij plechtig belovend dat dit de laatste aankopen van deze winter zouden zijn. Ik plaatste mijn bestelling op woensdag, een kleine week later, op woensdag, werd mijn pakketje thuis afgeleverd.


Altijd een magisch moment: een pakje...

Meet mijn nieuwste schattige glamourmeisjestopje...
Top: Fracomina
… en het gebloemde truitje. Loooove de warme kleuren!
Top: Fracomina

Ik moet zeggen dat ik ze in het echt nog mooier vind dan ze op de site leken. Dus ik hoef me niet schuldig te voelen deze keer. Vinden jullie ze ook zo leuk? :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten